فیروزه نیشابور

آخرین قیمت فیروزه اصل در بازار

زمینی که ما روی آن زندگی می کنیم، در دل خود، کانیها و سنگ های بسیار با ارزش و زیبایی را پنهان کرده است که انسان ها برای دست یابی به این گوهرها، به حفر معادن تا اعماق زمین می پردازند و زحمات بسیار زیادی را متحمل می شوند. از جمله زیباترین و پرطرفدار ترین سنگ های قیمتی، سنگ فیروزه است. مهد فیروزه در ایران، شهر نیشابور در استان خراسان می باشد. برای اطلاع یافتن از آخرین و به روز ترین نرخ و قیمت فیروزه اصل در بازار های داخلی ایران، می توانید به سراغ جواهر فروشی های سراسر کشور بروید.

آخرین قیمت فیروزه اصل در بازار

قیمت هر گرم سنگ فیروزه نیشابور

قیمت هر گرم سنگ فیروزه نیشابور بروز حوادث و رخداد های طبیعی مانند فوران کردن آتشفشان ها، اگرچه در ظاهر و ابتدای امر، بسیار وحشتناک و خطرآفرین می باشد، اما بعد از گذشت زمان اثرات فوق العاده آن آشکار شده و دست انسان را جواهرات پنهان شده در عمق زمین می رساند. برخی از سنگ های قیمتی، که تحت عنوان سنگ آذرین شناخته می شوند، از این راه تولید می گردند.

اما یک نوع خاص از این سنگ ها، که با حفر کردن معدن بدست می آید، سنگ فیروزه می باشد. رنگ این گوهر از سبز تا آبی متغیر بوده و سبب شده است که در نام گذاری رنگها، یک رنگ به نام آبی فیروزه ای ایجاد شود. انواع سنگ فیروزه شامل دو نوع مختلف است: نوع عجمی آن صاف، یکدست و براق بوده و نوع شجری آن با رگه های قهوه ای و مشکی مشخص می شود.

هر دو نوع این سنگ ها در نهایت زیبایی هستند و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کنند. در معادن، این سنگ ها به صورت رگه هایی در صخره ها یافت می شوند و معمولا بعد از استخراج دارای ناخالصی های زیادی هستند که توسط سنگ تراشان و گوهر تراشان، تراشیده، صاف و صیقلی می شوند و بعد از گذراندن این مرحله است که زیبایی، جلوه و شکوه آن ها نمایان می گردد و ارزش واقعی خود را باز خواهند یافت.

قیمت هر گرم فیروزه اصل و درجه یک را می توانید از طریق مراکز عرضه و فروش جواهرات و سنگ های قیمتی بدست آورید. البته با جستجو کردن در وب سایت های اینترنتی مربوطه نیز خواهید توانست به صورت لحظه  به لحظه، نوسانات و تغییرات نرخ این محصولات را استعلام کنید.

قطب تولید فیروزه اصل و مرغوب در ایران

قطب تولید فیروزه اصل و مرغوب در ایرانفیروزه، گوهری است که در کشور های مختلفی از دنیا یافت شده است. از جمله امریکا، هندوستان و نیز کشور عزیز ما ایران، هریک دارای گونه های متنوعی از این سنگها هستند.

قطب اصلی تولید و استخراج فیروزه اصل و مرغوب در کشور ما، شهر نیشابور
است، که فیروزه عجمی آن از نظر درجه مرغوبیت، زیبایی و نیز اندازه، در تمام دنیا زبانزد می باشد و با نرخ بسیار بالایی
نیز در بازارهای داخلی و خارجی معامله می گردد. البته این سنگ با ارزش، در استان کرمان و شهر بابک نیز یافت شده است، که از لحاظ کیفیت، به خوبی توان رقابت کردن با گونه نیشابوری آن را دارد.

سنگ فیروزه کاربرد های فراوانی در ساخت جواهرات مختلف دارد. از آن برای تزئین انگشترها، گردنبند ها، گوشواره ها و … استفاده می گردد. به علاوه در ساخت سنجاق های سینه و تاج های گرانبهای شاهزادگان نیز به کار رفته است.

این سنگ را در ساخت تسبیح نیز مورد استفاده قرار می دهند که محصول ساخته شده از سنگهای اصل فیروزه، دارای بها و قیمت بسیار زیادی است و عمدتا این تسبیح ها، به عنوان یک هدیه و یا سوغات باارزش خریداری می شوند.

خریدار فیروزه اصل و درجه یک در تهران

خریدار فیروزه اصل و درجه یک در تهرانبرخی از سنگهای قیمتی، مورد تایید و تاکید دین مبین اسلام قرار گرفته اند و ائمه معصوم مردم را به استفاده کردن از آن ها تشویق کرده اند. یکی از این سنگ ها، فیروزه اصل است که کاربرد آن به عنوان نگین انگشتر بسیار توصیه شده است.

اما اگر بخواهیم این گوهر را از نظر تخصصی و علمی بررسی کنیم و آثار دراز مدت آن را در بدن انسان ها بسنجیم، به فواید بیشماری پی می بریم. یکی از عمده ترین آثار مصرف فیروزه، تقویت کردن اعصاب و آرامش روحی و روانی است. این سنگ می تواند بر روی افراد مبتلا به افسردگی تاثیرات مثبت فراوانی بگذارد و آرامبخش آلام و اندوه آنان باشد.

به علاوه این کانی با ارزش در درمان ضعف چشم و افزایش قوای بینایی نیز موثر می باشد. از دیگر فواید آن درمان کردن یبوست و سنگ های کلیه و نیز دردهای شکمی است.

اگر شما خریدار فیروزه درجه یک هستید، می توانید برای تهیه این گوهر به مرکز خرید سنگ فیروزه در تهران و یا سایر شهرهای کشور بروید.

انواع فیروزه و راههای تشخیص فیروزه اصل

انواع فیروزه و راههای تشخیص فیروزه اصلفیروزه همانطور که در قسمت های قبلی به آن اشاره شد، انواع مختلفی دارد. از جمله شجری و عجمی. اما راه های تشخیص دادن فیروزه اصلی از تقلبی کدام است؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

سنگهای فیروزه اصلی، قیمت نسبتا زیادی دارند و معمولا سنگهایی که به این نام در بازار یافت می شوند، نمونه های اصل آن نیستند و در واقع یک سری سنگ رنگ شده و یا ساخته های دست بشر می باشند. به عنوان مثال، سنگی به نام هولیت، به عنوان یک بدل از این گوهر شناخته می شود.

این سنگ که رنگی سفید دارد، در روی سطح خود دارای رگه های تیره ای است که آن را تا حد زیادی به سنگ فیروزه شجری شبیه می کند و برخی از فروشندگان، آن ها را با رنگ آبی فیروزه ای می پوشانند و به نام فیروزه به فروش می رسانند.

جهت تشخیص دادن این موارد کافی است که یک قسمت از سنگ را بشکنید تا با رنگ سفید داخل آن مواجه شوید.

برای تهیه کردن با کیفیت ترین و بهترین فیروزه، بهتر است که به سراغ گوهر تراشان دارای سابقه و استادان معتبر این حرفه بروید، یا اینکه با یک اهل فن در این زمینه مشورت نمایید.

خرید اینترنتی و بدون واسطه فیروزه

خرید اینترنتی و بدون واسطه فیروزهاگر می خواهید سنگ فیروزه خریداری کنید، راه های مختلفی برای این کار وجود دارد، یک روش مراجعه کردن به مراکز فروش جواهرات در سطح شهرها است و راه حل دیگر، خرید اینترنتی این گوهر از طریق فروشگاه های آنلاین می باشد که معمولا به شکل مستقیم و بدون واسطه صورت می گیرد.

جهت استعلام کردن قیمت سنگ فیروزه خام و نتراشیده نیز، می توانید از این وب سایت ها در بستر فضای مجازی بهره بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید