فیروزه نیشابور

خرید سنگ فیروزه سبز رگه دار

خرید سنگ فیروزه سبز رگه دار

در این مقاله قصد داریم شما را با خرید سنگ فیروزه سبز رگه دار آشنا کنیم که این سنگ فیروزه سبز را میتوان از فروشگاه های معتبر مثل فروشگاه نور که فروشگاه و کارگاه آن در معدن شهر فیروزه تراشی واقع است که به مدیریت جناب آقای صادقی بیش از چند سال فعالیت در زمینه سنگ فیروزه و انگشتر و جواهرات و تابلو فیروزه و …. تجربه دیرینه دارد،  سنگ فیروزه نیشابور یکی از قدیمی ترین جواهرات  گرانبها است که در بشریت ثبت شده است، بیش از ۵۵۰۰ سال است که از آن استفاده می شود.

قصد خرید سنگ فیروزه سبز رگه دار نیشابور تراش خورده در ابعاد مختلف را دارید با ما تماس بگیرید.۰۹۱۵۵۵۱۵۶۳۰

خرید سنگ فیروزه سبز نیشابور

سنگ فیروزه نیشابور سبز یکی از قدیمی ترین زیور آلات جهان است. در واقع در هرم های سلطنتی در مصر پیدا شده است و زیور آلات لوکس را تشکیل می دهد. پارسی ها نیز کسانی بودند که در حدود ۴۰۰۰ سال پیش توانستند این ماده معدنی آبی آسمانی را در مقیاس وسیع در سراسر آسیا تجارت کنند.

در حال حاضر به دلیل خواص جادویی و باطنی ادعایی که در زمینه مدیتیشن و طب جایگزین مربوط به تعادل احساسات، از بین بردن اضطراب و استرس استفاده می شود، بسیار محبوب است. همچنین به دلیل زیبایی و محبوبیتی که دارد در صنعت جواهر سازی ارزش زیادی دارد. برای ساخت گردنبند، انگشتر و دستبند در نظر گرفته شده است.

فیروزه یکی از قدیمی ترین سنگ های جهان به حساب می آید. استفاده از آن به عنوان یک طلسم در فرهنگ های گوناگونی مانند مصری، آزتک، ایرانی و حتی چینی نشان داده شده است. بزرگترین سایت های استخراج در ایران است. در این کشور است که مرغوب ترین سنگ ها در معادن کوه علی مرسایی در ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متر یافت می شود.

سنگ فیروزه شفابخش

فیروزه یک سنگ شفا بخش بسیار موثر است که به بدن و روح آرامش می بخشد. این سنگ محافظی است که از قدیم الایام به عنوان حرز استفاده می شده است.

هماهنگی روحی را تقویت می کند و ارتباط با دنیای فیزیکی و معنوی را افزایش می دهد. روی چشم سوم قرار می گیرد، شهود را تقویت می کند و در چاکرای گلو، ممانعت ها و ممنوعیت ها را آزاد می کند. این یک سنگ تصفیه است که انرژی های منفی و مه الکترو مغناطیسی را دفع می کند و تمام چاکرا ها را با اجسام ظریف هماهنگ می کند.

از نظر روانشناسی سنگی است که ضمن هوشیاری شما را تقویت کرده و آرامش درونی را القا می کند. در سطح عاطفی، نوسانات خلقی را تثبیت می کند و آرامش درونی را فراهم می کند. شما می توانید آن را با قرار دادن آن در هر جایی استفاده کنید، اما به خصوص روی گلو، چشم سوم یا شبکه خورشیدی مفید خواهد بود. همچنین، به عنوان یک اکسیر، فوق العاده است.

در بعد متافیزیکی، باطنی و معنوی، کریستال فیروزه یکی از مهم ترین و مورد استفاده ترین ها در جهان برای هزاران سال است که این گوهر به عنوان پل پرانرژی بین بهشت ​​و زمین محسوب می شد.

سنگ فیروزه

اعتقاد بر این است که این سنگ یک تسهیل کننده مؤثر ارتباط بین دنیای معنوی و فیزیکی است. یعنی به بهبود توانایی های روانی نهفته، تقویت بینش، خرد و شهود کمک می کند.

در چندین شهر در سراسر جهان، کریستال فیروزه در مراسم رهایی معنوی استفاده می شود، همچنین معمولاً آن را در گلو قرار می دهند تا خود را از تعهدات بیهوده گذشته رها کند. علاوه بر این، اعتقاد بر این است که به روح ما کمک می کند تا خود را از ارتعاشات بدی که از گذشته منتقل شده است رها کند.

سنگ فیروزه طبیعی نمونه ای از محیط های خشک است و تشکیل آن به یک محیط زمین شناسی ثانویه پاسخ می دهد و از ترکیب مس، آلومینیوم و فسفات از یک سنگ اولیه در زیر خاک تشکیل می شود. به این معنی که در مناطق اکسیداسیون یافت می شود و می تواند همراه با کریزوکولا، جاروسیت و تورمالین ظاهر شود.

به عنوان یک کانی عجیب و غریب، نمی توان آن را در بسیاری از نقاط جهان مشاهده کرد. در واقع مهمترین کانسار ها در محوطه های کویری قرار دارند که قدیمی ترین بهره برداری از معادن در ایران است. به همین ترتیب، استخراج نمونه ها در شبه جزیره سینا امکان پذیر است.

رنگ آبی مایل به سبز سنگ فیروزه همیشه با جواهرات بزرگ در تاریخ همراه بوده است و نام آن از کلمه فرانسوی pierre  turquoise  به معنی سنگ ترکی گرفته شده است. دلیل آن در این است که در این کشور بود که این ماده معدنی بیشتر تجاری شد. اگرچه ترکیه فاقد ذخایر فیروزه است. ایران آنها را دارد که در مسیر خود به اروپا آنها را در کشور ترکیه عرضه می کند.

علاوه بر این که سنگ شادی و خوشبختی محسوب می شود; سنگی است که از قدیم الایام به عنوان حرز استفاده می شده است. هماهنگی معنوی را تقویت می کند و ارتباط با دنیای فیزیکی و معنوی را افزایش می دهد.

چگونه بفهمیم فیروزه طبیعی است؟ ترفند قطعی برای دانستن اینکه آیا معتبر است یا خیر همانطور که قبلا در مقالات قبلی اشاره کردیم، دانستن مطمئن بودن سنگ هایی که خریداری می کنید می تواند بسیار پیچیده به نظر برسد.

در مورد فیروزه، ترفندی وجود دارد که شما را از هر شک و شبهه ای خارج می کند: الکل. تقلید کنندگان یا جعل کنندگان سنگ ها، جواهرات و مواد معدنی رنگ آمیزی آنها را انتخاب می کنند تا واقعی به نظر برسند. اگر الکل را روی فیروزه بگذرانید و متوجه کم رنگ شدن آن شوید، دلیلش تقلبی بودن آن است.

فیروزه های واقعی اگر آنها را در الکل یا استون قرار دهید تغییر رنگ نمی دهند. علاوه بر این، برای اینکه بدانیم فیروزه اصالت دارد یا فریبمان می دهند، باید یک عامل دیگر را نیز در نظر گرفت و آن ارزش آن است. هرچه سنگ فیروزه بزرگتر باشد، قیمت بیشتری به آن متصل می شود. یعنی هر چه گرم فیروزه بخریم ارزش آن دو یا سه برابر می شود.

سنگ فیروزه انواع مختلفی دارد که طبیعی بودن، تثبیت یا درمان شده بودن آن را متمایز می کند. در واقع، ممکن است فیروزه ها علاوه بر درمان، از پودر یا قطعات کوچک فشرده فیروزه ساخته شده باشند. فیروزه طبیعی با ارزش ترین است و برای ساخت قطعات جواهرات استفاده می شود.

فیروزه تصفیه شده، همانطور که از نامش پیداست، فیروزه ای است که برای بهبود کیفیت خود فرآیندی را طی کرده است. یعنی به آن لاک، روغن یا موم داده اند تا رنگش بهتر شود. اما در واقع کیفیت آن بسیار پایین تر از طبیعی است. فیروزه تصفیه شده اغلب فیروزه بازسازی شده یا تثبیت شده نیز نامیده می شود.

نوشته های مشابه