فیروزه نیشابور

خرید سنگ فیروزه نیشابور

خرید سنگ فیروزه نیشابور

خرید سنگ فیروزه نیشابور

مقاله قصد داریم قیمت سنگ فیروزه نیشابور اصل را بررسی نماییم. همانگونه که می دانید فیروزه نیشابور شهرتی جهانی دارد و یکی از با کیفیت ترین سنگ های فیروزه در دنیا محسوب می شود که علاوه بر توزیع در سراسر ایران، به کشورهای خارجی نیز صادر می شود.

به طور کلی نمی توان قیمت ثابتی برای این سنگ در نظر گرفت در حقیقت قیمت آن بسته به شرایط مختلف ممکن است تغییر کند و بالا و پایین شود.

سنگ فیروزه

قیمت سنگ فیروزه نیشابور

تقریبا هیچ محصولی قیمت ثابت ندارد و تقریبا تمامی اجناس موجود در بازار با قیمت های گوناگونی عرضه می شوند. سنگ فیروزه نیشابور نیز از این قاعده مستثنی نیست و قیمت آن در بازار ایران متغیر است. اما قیمت این سنگ تحت تاثیر چه پارامترهایی قرار دارد و چگونه آن را قیمت گذاری می کنند.

در درجه اول قیمت هر محصولی با توجه به کیفیت آن تعیین می شود، هرچه سنگ فیروزه مرغوب تر و خالص تر باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. از آنجایی که فیروزه نیشابور یکی از بهترین فیروزه های جهان است قیمت آن معمولا از انواع دیگر فیروزه بالاتر است.

شرایط روز بازار نیز دیگر عامل تاثیر گذار بر قیمت این سنگ می باشد. به عنوان مثال ممکن است با بالا و پایین شدن قیمت دلار و ارز و یا بالا و پایین شدن قیمت جهانی فیروزه، قیمت سنگ فیروزه در بازار ایران نیز تغییر کند.

عامل مهم دیگر برای تعیین قیمت فیروزه تراش خورده یا نخورده بودن سنگ است. چنانچه سنگ فیروزه تراش خورده باشد طبیعتا قیمتش بالاتر خواهد رفت و نسبت به فیروزه تراش نخورده با قیمت بالاتری داد و ستد می گردد.

از آنجایی که فیروزه نیشابور دارای معیاری به نام میزان خلوص می باشد این عامل نیز بر قیمت آن اثر گذار است. اگر در سنگ فیروزه رگه های ناخالصی دیده شود پس این سنگ نسبت به فیروه کاملا خالص و یکدست، ارزان تر خواهد بود.

اگر فیروزه به صورت شرکتی و کارخانه ای عرضه گردد نیز قیمت آن تغییر خواهد کرد. برای مثال ممکن است شخصی فیروزه را به صورت خام بخرد، اما شخص دیگری فیروزه را به صورت شرکتی و از یک برند خاص تهیه کند در این صورت قیمت آن معمولا بالاتر خواهد رفت.

معمولا سنگ فیروزه در قطعات کوچک فروخته می شود زیرا اصلا این سنگ در هنگام استخراج نیز قطعات کوچکی دارد. اما گاهی اوقات فیروزه های نادری پیدا می شود که وزنی زیاد و ابعادی بزرگ دارند. معمولا این فیروزه ها با قیمت هایی گزاف به فروش می رسند و حتی گاهی ممکن است به دلیل قیمت بالا رهسپار موزه شوند.

یکی از بهترین راه ها برای تهیه سنگ فیروزه نیشابور با قیمتی نازل تر، مراجعه به عرضه کننده مستقیم می باشد. این عرضه کنندگان واسطه بین خریدار و فروشنده را حذف کرده و به همین دلیل، دیگر هزینه هایی نظیر پورسانت واسطه و مالیات و… در کار نخواهد بود و همین امر سبب کاهش قیمت فیروزه می گردد.

بعد از فیروزه نیشابور، مشهورترین فیروزه در ایران فیروزه کرمان می باشد، این دو سنگ تفاوت هایی باهم دارند و اگرچه هر دو بسیار مرغوب هستند اما برخی کارشناسان معتقدند فیروزه نیشابور کیفیت و اصالت بالاتری نسبت به نوع کرمانی آن دارد.

فیروزه سنگ گران قیمتی محسوب می شود پس بهتر است از آن به خوبی مراقبت نمایید. سعی کنید آن را در مجاورت اشیاء تیز قرار ندهید و همچنین سعی کنید که مواد شیمیایی به آن نرسد زیرا ممکن است سبب تغییر رنگ سنگ شود.

سنگ فیروزه نیشابور اصل

مسلما هرکس قصد خرید فیروزه نیشابور را داشته باشد به دنبال سنگ فیروزه نیشابور اصل و واقعی است چراکه انواع مصنوعی آن نیز در بازار است که هیچ کدام از خواص فیروزه واقعی را نداشته و کیفیت آنها بسیار پایین است.

متاسفانه به دلیل اینکه سودجویان بسیاری در بازار حضور دارند، فیروزه تقلبی نیز به طور گسترده وارد بازار شده و برخی با کلاهبرداری نوع تقلبی را به جای اصل به فروش می رسانند و از این طریق سود بسیاری به دست می آورند اما چگونه باید فهمید که این سنگ اصل است یا خیر؟

بهترین راه برای اطمینان از اصل بودن فیروزه، مراجعه به فروشنده معتبر و مطمئن است. از این طریق دیگر نگران کیفیت و اصالت این سنگ نخواهید بود پس بهتر است از مراجعه به فروشندگان بی نام و نشان خودداری نمایید.

یکی از راه های تشخیص اصل بودن فیروه نیشابور دقت کردن به رنگ آن است. آنها معمولا رنگ آبی کاملا یکدستی دارند و رگه ناخالصی در آنها وجود ندارد. جدا از رنگ ترفند های دیگری نیز وجود دارند که به آنها اشاره خواهیم کرد.

گفته می شود یکی از ویژگی های سنگ فیروزه اصل و تقلبی نوع واکنش آنها به نور خورشید می باشد. کارشناسان می گویند اگر فیروز نیشابور در مقابل آفتاب قرار بگیرد، برخلاف نوع تقلبی آن تغییر رنگ نخواهد داد.

ترفند دیگری که کارشناسان از آن استفاده می کنند، کشیدن سوزن روی سنگ است. آنها معتقدند اگر فیروزه تقلبی و رنگ شده باشد با کشیدن سوزن به روی آن لایه زیرین مشخص شده و محل کشیده شدن سوزن به رنگ دیگری در می آید.

البته این روش چندان مناسب به نظر نمی رسد چراکه با این کار سنگ آسیب می بیند و حتی اگر تقلبی نباشد و واقعی هم باشد سوزن باعث خط افتادن روی آن می شود پس بهتر است این روش را به کار نبرید تا سنگ دچار خسارت نشود.

متاسفانه گاهی اوقات ترفندهای بالا نیز جواب نمی دهد و ممکن است تقلبی بودن فیروزه مشخص نشود و حتی گاهی کارشناسان خبره نیز به اشتباه بیافتند پس مطمئن ترین و بهترین راه همان مراجعه به فروشنده معتبر به نظر می رسد.

اگر نیازمند اطلاعات بیشتری در این رابطه هستید و یا قصد خرید فیروزه درجه یک و مرغوب نیشابور را دارید می توانید با کارشناسان فروش تماس بگیرید تا آنها به سوالات شما پاسخ داده و اطلاعات تکمیلی را برای شما ارسال نمایند.

لازم به ذکر است علاوه بر فروش حضوری امکان فروش آنلاین و اینترنتی نیز فراهم است بنابرین شما می توانید از هرکجای ایران فیروزه نیشابور را سفارش داده و در کمترین زمان ممکن با تضمین اصالت دریافت نمایید.

این مرکز مفتخر است که امروزه به عنوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان فیروزه در بازار ایران محسوب می شود و توانسته رضایت بالایی را در میان مشتریان به دست آورد.

نوشته های مشابه