فیروزه نیشابور

خرید فیروزه نیشابور اصل در بازار

معادن با کیفیت ترین سنگ فیروزه، در شهرستان نیشابور استان خراسان رضوی واقع شده است. این نوع از سنگ، به دلیل زیبایی و خواص گوناگونی که دارد، همواره مورد توجه بوده است. باید گفت، به دلیل کثرت سنگ های مشابه، تا اندازه ای تشخیص آن مشکل می باشد. در هر صورت، انواع سنگ فیروزه را می شود از راه های متفاوتی تهیه کرد. اما برای خرید فیروزه نیشابور اصل در بازار، بایستی به فروشندگان معتبر که در گوشه و کنار کشورمان فعالیت می کنند مراجعه نمود و  هم چنین به اشکال متفاوتی این محصول را ارائه می دهند.خرید فیروزه نیشابور اصل در بازار

انواع سنگ فیروزه و راه تشخیص اصل بودن آن

انواع سنگ فیروزه و راه تشخیص اصل بودن آنمعادن سنگ فیروزه در کشورهای مختلفی وجود دارد که از آن جمله می شود به مصر، امریکا، چین (تبتی) و همچنین ایران اشاره کرد. در این میان، نوع سنگی که در ایران استخراج می شود به ویژه در نیشابور، بهترین فیروزه دنیا است و دلایل مختلفی هم در این زمینه وجود دارد. روی هم رفته، فیروزه هایی که از معادن کشور امریکا به دست می آیند در ایران کمتر پیدا می شوند؛ ولی در این میان سنگ های فیروزه تبت و مصر زیاد پیدا می شوند. اما این ها هر کدام شان تفاوت هایی با هم دیگر دارند که عبارتند از:

  • رنگ فیروزه تبت، روشن است و سطح آن صیقلی تر می باشد.
  • رگه هایی که سنگ این منطقه از جهان دارد، نازک هستند که به مویی معروفی می باشند.
  • فیروزه های ایرانی، زخمت اند.
  • رگه های آن به صورت ترک های تیره دیده می شوند.
  • و …

از طرفی هر کدام از این فیروزه ها در جاهای خاصی از انگشتر قرار می گیرند. مثلاً از نوع تبتی بیشتر سعی می شود روی رکاب کار می گیرند و نوع استخراج شده در کشورمان را علاوه بر زیور آلات، در میناکاری نیز کاربرد زیادی دارد. به هر حال، در زیر راه های تشخیص اصل بودن آن را برای تان توضیح خواهیم داد.

مشخصات سنگ فیروزه اصیل و مرغوب

مشخصات سنگ فیروزه اصیل و مرغوبیکی از مواردی که همواره مشتریان با آن کلنجار می روند، اصل و یا تقلبی بودن فیروزه است. این کار بسیار سخت می باشد و  تشخیص دادن آن تنها توسط افراد خبره انجام شدنی است. در همین حال، جدای از این که کدام فیروزه ها از معادن ایرانی برداشت شده اند هم تمیز دادن شان کار دشواری به نظر می رسد.

روی هم رفته، برخی از موارد را ما در این جا اشاره می کنیم که می شود تا اندازه ای خوب اصل بودن آن را تشخیص داد. اولین مسئله این است که گاهی فیروزه های کرمان و سمنان را به عنوان نوع نیشابوری می فروشند. در هنگام خرید توجه داشته باشید که عرضه کننده شناسنامه اصلی بودن کالا را برای تان ارائه دهد.

از طرف دیگر، رنگ فیروزه اصل، به دلیل وجود مس در آن، به رنگ آبی کروم یا وانادیوم به رنگ سبز و آهن در آن، به رنگ زرد، مشاهده می گردد. همچنین باید گفته شود که فیروزه اصل رنگش معمولاً مات به نظر می رسد.

از طرف دیگر، نیشابور ماتریس ندارند و به همین دلیل رنگ آن ها آبی یک دست می باشد. همچنین باید به این نکته نیز درباره رنگ ها اشاره نمود که نوع اصل، آبی آسمانی است. همچنین راه دیگر تشخیص نیشابور اصل رگه های سیاهی است که در پشت نگین دیده می شود.

این ها از جمله مشخصاتی اند که می شود فیروزه کرمان را از فیروزه نیشابور تفکیک کرد.

قطب تولید فیروزه نیشابور اصل

قطب تولید فیروزه نیشابور اصل تولید فیروزه نیشابور اصل، از معادنی که در این شهرستان وجود دارد برداشت می شود. در این بخش از کشورمان، بهتر نوع فیروزه ساخته می شود که ارزش بالایی در کل جهان دارد. می توان گفت به نحوی قطب بهترین نوع فیروزه در ایران و دنیا، همین شهرستان می باشد. روی هم رفته درباره این سنگ باید نوشت که بیشتر در نواحی آتشفشانی و در نزدیکی بافت زمین این گونه از سنگ ها پدید می آیند. آن ها دارای رنگ های متنوعی نیز هستند که می شود به برخی از آن ها این طور اشاره کرد:

  • رنگ آبی تیره
  • رنگ آبی آسمانی
  • رنگ سبز روشن
  • سبز تیره

این سنگ، از لحاظ فیزیکی با سختی ۵٫۵ تا ۶ می باشد. هر چه این سنگ خشک تر شود، استحکام آن بیشتر می گردد. روی هم رفته، بیشتر این تولیدی های مختلفی که در این شهر فعالیت می کنند هستند که به پخش و گسترش فیروزه در کل ایران می پردازند.

قیمت هر گرم فیروزه نیشابور اصل

قیمت هر گرم فیروزه نیشابور اصلاگر می خواهید که از قیمت هر گرم فیروزه اصل با خبر شوید، بهتر است که سری به فروشگاه های گوناگونی بزنید. در شهرهای مختلف کشورمان، به راحتی می توان عرضه کنندگانی را یافت که در زمینه ارائه این سنگ ها فعالیت می کنند. از جانب دیگر، نرخ ها به موضوعات مختلفی بستگی دارد. مثلاً این که نوع خام آن را می خواهید تهیه کنید یا آماده صیقل داده شده. همچنین قیمت عمده با جزئی تفاوت های اساسی بسیاری دارد.

از جانب دیگر، نرخ آن با فلزاتی که به عنوان انگشتر یا هر زیور آلات دیگری مورد استفاده قرار می گیرند، متفاوت می باشد که این امر کاملاً طبیعی است.

پیشنهاد ما به شما این است که برای تعیین قیمت ها، حتماً به تولیدی های اصلی هم مراجعه کنید. آن ها را امروزه بسیار راحت می شود پیدا نمود و یا حتی از راه دور نیز با آنان در ارتباط شد.

سفارش آنلاین فیروزه اصل با قیمت مناسب

سفارش آنلاین فیروزه اصل با قیمت مناسبیکی از راه هایی که می شود فیروزه اصل با قیمت مناسب را تهیه کرد، اینترنت می باشد.

شما با مراجعه به سایت های های گوناگونی که در این حوزه فعال می باشند، می توانید به راحتی، سفارش آنلاین را ارائه دهید. در این خصوص، تولیدی های متفاوتی را می شود پیدا کرد که محصولات شان را از این طریق در دسترس مشتریان قرار می دهند. اما چرا این سنگ، این قدر ارزش مند است؟ دلایل گوناگونی دارد.

اول این که زیبایی خیره کننده ای دارد. مسئله دوم، خواص درمانی آن می باشد. و از آن برای تسکین یافتن آرامش و روان کار می گیرند. برخی حتی معتقد هستند که بیماری های متفاوتی را می شود با آن علاج نمود و یا از دچار شدن به آن ها جلوگیری کرد.

بعضی ها هم برای قوت قلب آن را تهیه می کنند و مورد استفاده قرار می دهند.در نتیجه امکان آن است که از طریق اینترنت بتوانیم نوع با کیفیت آن را تهیه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید