فیروزه نیشابور

سنگ فیروزه کرمان

سنگ فیروزه کرمان

سنگ فیروزه، یکی از سنگ های بسیار زیبا و گرانبها می باشد که امروزه به دلیل خواص بسیار خوب و همچنین کاربردهای فراوانی که دارد مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.

کرمان یکی از تولید کننده های برتر سنگ مورد نظر در کشور می باشد و انواع مختلف این سنگ را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. ما در این مقاله با شما هستیم تا به بررسی خواص سنگ فیروزه و همچنین کاربردهای آن در صنایع و کارخانه های مختلف اشاره کنیم لذا اگر کنجکاو هستید و می خواهید خواص این سنگ را بدانید به شما پیشنهاد می شود که ما را تا انتهای این مقاله همراهی فرمایید.

خواص سنگ فیروزه کرمان

این کریستال خاص که فواید بسیاری را برای همه کسانی که فیروزه را دوست دارند و می پوشند به ارمغان می آورد، شما را مجذوب می کند تا صدای واقعی خود را جاری کنید، با داشتن این سنگ شما می توانید احساس بسیار خوبی داشته باشید.

این سنگی است که خوش شانسی می آورد، زخم های کهنه را التیام می بخشد و به طور کلی بخت و اقبال بیشتری را در دنیای شما می بافد. در اینجا چند مزیت دیگر از آوردن جوهره آرام رنگ آبی به زندگی شما آورده شده است.

خواص فیزیکی شفابخش: یکی از خواص های بسیار خوب و مورد توجه مردم است. فیروزه به عنوان یک سنگ چاکرای گلو، به درمان تمام مشکلات آن ناحیه کمک می کند. اگر گلودرد، مشکلات تنفسی، آلرژی، میگرن و سایر بیماری‌های جسمانی دارید که از گوش، بینی، گلو و ریه‌ها می‌گذرد، فیروزه همیشه مشتاق است به شما کمک کند.

این سنگ عمیقاً به نفس متصل است و از آنجایی که آب خنک آرامش‌بخشی را به ارمغان می‌آورد، می‌تواند به تنفس و ریه‌ها کمک کند تا جریان عمیق‌تری پیدا کنند، به این معنی که همه چیز از مشکلات برونش گرفته تا حملات پانیک به خوبی و واقعاً دور نگه داشته می‌شود.

به طور کلی، فیروزه به عنوان یک سنگ تقویت کننده بهترین عملکرد را دارد و سرشار از خواص ضد التهابی است که می تواند به روماتیسم و ​​سایر مشکلات کمک کند. این سنگ تماماً در مورد تقویت سیستم ایمنی شما، کمک به شما برای جذب این مواد مغذی، از بین بردن اضطراب اسیدی برای رفع نوسانات خلقی و متعادل کردن کامل بدن فیزیکی و روح شما است تا در این گل و لای احساس شادابی، پاکی و سرحالی داشته باشید.

خواص درمانی ذهنی و عاطفیفیروزه در همه جا روی سلامتی شما معجزه می کند، اما به عنوان سنگی شفابخش برای سلامت عاطفی و روانی شما، جایی است که بیشتر می درخشد. انرژی شفابخش تماماً در مورد آرامش و صلح است، درست مانند قدم گذاشتن در رنگ های خنک آب های آرام در یک روز گرم. برای کسانی که احساس فرسودگی می کنند یا دوست دارند روحشان سنگین شود، این سنگ می داند که چگونه به طور موثر آن تله های زندگی را التیام بخشد، بنابراین می توانید به جای تلاش برای جمع کردن تمام احساسات خود در یک جعبه، رها شوید و وارد فضای خود شوید.

فیروزه حقیقت جوی نرم و لطیف است. این شما را دعوت می کند تا در زیر سطح فرو بروید و بفهمید چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی نیست. نیازی به احساس غرق شدن نیست زیرا این کار را به روشی سخت انجام نمی دهد، بلکه با دادن شجاعت، قدرت و آرامش ذهن شما را راحت می کند. این سنگ ارتباطی است، هم با دیگران و هم با خودمان.

سنگ فیروزه کرمان

سنگ فیروزه کرمان، سنگی با معانی و پیوندهای تاریخی بسیار است که گفته می شود محافظت فیزیکی و معنوی قدرتمندی دارد. در مصر باستان، سنگ فیروزه با باروری مادر ایزیس مرتبط بود و بومیان آمریکایی معتقد بودند که یاس قرمز خون مادر زمین است. افسانه می گوید که جاسپر ارواح شیطانی را می راند، در برابر نیش مارها و عنکبوت ها محافظت می کند و حتی باران می آورد!

امروزه به عنوان یک طلسم خوش شانس برای بازیگران شناخته می شود و به دلیل خواص متافیزیکی و رنگ فیروزه ای زیبایش مورد توجه است. همه چیزهایی را که در مورد این نوع جذاب سنگ مورد نظر باید بدانید، از نماد، معنا و کاربردهای آن گرفته تا ارزش فیروزه، بیابید.

فیروزه نوعی کوارتز ریز با کریستال های بزرگ و دانه ای به جای لایه های فیبری که توسط عقیق یا کلسدونی نمایش داده می شود، است.

این سنگ مات است و به صورت پرکردگی در شکاف ها یا ندول ها ایجاد می شود و به طور گسترده در سراسر جهان یافت می شود. به دلیل فرآیند اکسید آهن رنگدانه شده است که به آن رنگ فیروزه ای و آبی غنی می دهد.

سنگ ذکر شده در بسیاری از نقاط جهان از جمله برزیل، فرانسه، آلمان، هند، روسیه و ایالات متحده می آید که امروزه در شهرهای مختلف کشور از جمله کرمان نیز یافت می شود.

آنها را در شکاف ها و رگه های سنگ های آتشفشانی می بینید و جالب اینجاست که هیچ کس تا به حال ژئودهای فیروزه شبیه عقیق را ندیده است! این بدان معنی است که تشکیل یاس محدود به شکاف ها و رگه های نفوذ شده توسط محلول های حاوی آب می شود.

سنگ‌های فیروزه ای گاهی در سنگ‌های آذرین به وجود می‌آیند و شکاف‌هایی که پر می‌شوند اغلب در طول فعالیت‌های تکتونیکی ایجاد می‌شوند.

از آنجایی که این حرکات برای مدت طولانی ادامه دارند، شکاف ها دوباره باز می شوند و یاس را می شکنند و رگ ها را با بیشتر پر می کنند. این گونه است که فیروزه برشی ایجاد می شود. هماتیت و اکسید آهن جاسازی شده باعث رنگ فیروزه ای این سنگ می شود.

برای تشخیص واقعی بودن بهترین سنگ کرمان مورد نظر می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید که یکی از بهترین راه ها، استفاده از چاقو می باشد.

در صورتی که سنگ مورد نظر با چاقو خراش داده شود سنگ از نوع واقعی نیست ولی اگر با وسیله های دیگری جز چاقو نیز به این سنگ فشار و خراش وارد کنید دچار مشکل نشود بدون شک جزو سنگ های اصل و درجه یک محسوب می شود.

اگر زیر ذره بین یا میکروسکوپ به آن نگاه کنید، ممکن است رگه های سیاه یا رگه هایی با رنگ های مختلف داشته باشد تا یک رنگ ثابت. عناصر کمیاب مواد معدنی نیز ممکن است قابل مشاهده باشند.

نوشته های مشابه