فیروزه نیشابور

صادرات سنگ فیروزه به کشور های همسایه

فیروزه یکی از زیباترین سنگ هایی طبیعی است که در دسته «سنگ قیمتی» جای گرفته است. این سنگ گرانبها و آبی رنگ که جلوه اش واقعاً پسندیدنی است در صنعت ساخت طلا و جواهر و همینطور صنعت ساخت بدلیجات نیز اهمیتی بسیار بالا را داراست. از قدیم الایام به سنگ فیروزه توجه زیادی داشتند و تا به کنون نیز این توجه ادامه دارد. همچنین با افتخار می توان گفت که فیروزه تنها در ایران وجود داشته و از دو معدن مهم آن استخراج می گردد که امروزه منجر به عرضه مناسب آن در کشور و همینطور رواج صادرات سنگ فیروزه به کشورهای همسایه شده است.

صادرات سنگ فیروزه به کشور های همسایه

خریداران سنگ فیروزه نیشابور در جهان

خریداران سنگ فیروزه نیشابور در جهان فیروزه شاید در عصر مدرن بیشترین کاربردش برای ساخت انواع زیورآلات درخشان و ارزشمند باشد؛ اما در گذشته های خیلی دور، جهت تزئین مساجد، قسمت های داخلی و خارجی بناهای مهم و همینطور تزئین و جلوه دار کردن برخی از اشیاء مورد استفاده قرار می گرفت.
علت اصلی توجه به این سنگ را می توان در رنگ های جذاب آن دانست که از رنگ آبی تا رنگ سبز متغیر است.
این رنگ بستگی به میزان آهن و مسی دارد که در این سنگ به کار رفته است.

قدیمی ترها بر این عقیده بودند که سنگ فیروزه دارای چنین اثرات شگرفی بود و البته که این عقیده درست بوده و حقایق آن به اثبات رسیده است:

  • نماد بخشندگی، مهر و علاقه است.
  • موجب تداوم دوستی ها خواهد شد.
  • حتی در اثر گذشت زمان دشمن ها را به دوست مبدل خواهد کرد.

حالا وقت آن است که از معروف ترین فیروزه متعلق به کشورمان بگوییم که آن «فیروزه نیشابور» می باشد.
این فیروزه به طور قطع یکی از درجه یک ترین، زیباترین و پرطرفدارترین سنگ های جهان است که اصلی ترین معدن استخراج آن در نیشابور، معدن علیا می باشد.

این سنگ از تمام شاخصه های مثبت به طور یکجا برخوردار بوده و خریداران سنگ فیروزه نیشابور در جهان به تعداد بالای خریداران آن در داخل کشور نیز اضافه شده اند.
یکی از پروپاقرص ترین خریداران این سنگ ارزنده در جهان، کشور ترکیه است که مقصد صادراتی فیروزه ایران تلقی می گردد.

قیمت روز فیروزه نیشابور در تهران

قیمت روز فیروزه نیشابور در تهرانفیروزه نیشابور که از گرانبهاترین سنگ های قیمتی ایران و جهان محسوب می شود؛ به راحتی قابل تشخیص توسط افراد عادی نخواهد بود.
حال اگر شما از خریداران عادی این سنگ هستید و تخصص لازم برای تشخیص فیروزه اصل نیشابور را ندارید؛ می توانید با به همراه بردن یک فرد خبره و متخصص در تشخیص این سنگ، روند خرید را برای خود آسان تر نمایید.
اکنون می خواهیم نکاتی را بیان نماییم که به تشخیص فیروزه اصل کمک کرده و شاید خود نیز بتوانید با دانستن این نکات، از عهده تشخیص آن بر آیید:

  • فیروزه نیشابور دارای ضخامتی نازک و کمتر از یک میلیمتر می باشد.
  • یکی دیگر از نشانه های پی بردن به اصل بودن فیروزه، وجود رگه های تیره رنگ روی آن است.
  • همچنین از آسان ترین روش ها برای تشخیص فیروزه نیشابور اصل، توجه به رنگ آبی آسمانی اشباع شده آن می باشد.
  • در آخر باید از قیمت سنگ فیروزه اصل نام برد که آن هم به تشخیص این سنگ کمک کرده و باید گفت که سطح بسیار بالایی را در بر گرفته است.

یعنی باید گفت که قیمت روز فیروزه نیشابور در تهران بسیار زیاد بوده که این قضیه شامل قیمت سنگ فیروزه صادراتی هم می شود.
 در اصل فیروزه یکی است و تنها قیمت آن می باشد که در بازارهای داخلی و بازارهای جهانی با اندکی تفاوت ظاهر شده است.

اکنون علاوه بر ترکیه، دبی نیز به جرگه خریداران فیروزه صادراتی ایران پیوسته و قیمت فیروزه در دبی در سطحی است که شیخ های ثروتمند و متمول عرب بتوانند از عهده خریداری آن برآیند.

صادرات سنگ فیروزه نیشابور به چین

صادرات سنگ فیروزه نیشابور به چین  در تفکیک رنگ سنگ فیروزه نیشابور به صورت جزئی تر می توان از این نمونه ها نام برد:

  • فیروزه آبی کمرنگ
  • فیروزه آبی تیره
  • فیروزه سبز پررنگ

لازم به ذکر است که هرچقدر رنگ موجود در این سنگ به سمت تیرگی بیشتری سوق پیدا کند؛ در نتیجه ارزش آن نیز بالاتر و بیشتر خواهد بود.
همچنین فیروزه را می توان شامل دو نوع کلی فیروزه عجمی و فیروزه شجری دانست.
سنگ های عجمی فیروزه فاقد رگه و صاف بوده و بین عرب ها به این نام شناخته شده اند؛ فیروزه شجری نیز دارای رگه هایی گاهاً به رنگ طلایی بوده که ارزش بیشتری را به آن بخشیده است.
این بدین معنی است که هر چقدر رگه های طلایی موجود در سنگ فیروزه نیشابور بیشتر باشد؛ در نتیجه ارزش و بهای آن نیز بالاتر خواهد بود.
البته این موضوع بر تاجر سنگ قیمتی پوشیده نبوده و او به خوبی می داند که یک فیروزه گرانتر و با ارزشتر کدام است و در نتیجه سریع تر به تشخیص آن و خریداری اش خواهد پرداخت.

همچنین نکته مهم دیگری را که باید یادآور شد؛ این است که در حوزه صادرات سنگ قیمتی ایران، صادرات فیروزه نیشابور، علاوه بر ترکیه و دبی، به چین نیز صادر شده و این کشور چندمین مقصد صادراتی ایران محسوب می شود.

فروشنده سنگ فیروزه صادراتی اعلا

فروشنده سنگ فیروزه صادراتی اعلا«فیروزه ناب» که عنوانی است اختصاصی برای فیروزه صادراتی اعلای کشورمان، در صنایع ساخت زیورآلات کشور، در این محصولات نمایان گشته و زیبایی اش را در چشم ها دوچندان کرده است:

  1. گردنبند فیروزه
  2. دستبند فیروزه
  3. گوشواره فیروزه
  4. انگشتر فیروزه

تمامی این زیورآلات زیبا با سنگ فیروزه، جلوه شان صدچندان شده و از این رو محصولات فوق را به پر مخاطب ترین ها تبدیل کرده اند.
در هر حال برای سفارش فیروزه اصل اعلا و درجه یک نیاز است از فروشندگان معتبری که آشنایی کافی با سنگ های قیمتی را داشته و مطمئناً شما را بیشتر راهنمایی خواهند کرد؛ اقدام کنید.
در آخر بهتر است با برخی از خواص جادویی و البته واقعی سنگ فیروزه، این سنگ همه چی تمام آشنا شوید که عبارتند از:

  • تمدد و آرامش اعصاب را ممکن می سازد.
  • موجب هماهنگی زندگی های زناشویی می گردد.
  • به عنوان سنگ جاذب ثروت و خوشبختی شناخته شده است.
  • دارای قدرت دفع بالایی بوده و لذا قرار دادن این سنگ روی قسمتی از بدن که مبتلا به بیماری است؛ می تواند آن را به خود جذب کرده و از بدن به کلی دفع نماید.
  • به عنوان سنگ قدرت شناخته شده و در نتیچه به پاکسازی ذهن می انجامد.
  • بیماری های ویروسی را به کل نابود می سازد.
  • جهت رفع خستگی بسیار اثرگذار است.
  • به مقابله با افسردگی می پردازد.
  • از سنگ های اعچاب انگیز جهت رفع مشکلات و ناراحتی های بزرگ به شمار می آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید